Livskvalitet

Alla borde ha en fantastisk make, en fantastisk son, ett par glada flattar, en gård att spika en massa spikar på, en Richard som är en hejare på att ösa gödsel, ett helt lass med kaniner, några katter som värmer sängen inför läggdags och en himlans massa jobb av alla konstiga slag.
Många människor tycker nog att vi är lite märkliga. Andra tycker nog vi är väldigt mycket märkliga.
Vi lever ju ganska omodernt gällande vår djurskötsel och sätt att få fram våra egna produkter. Vi lägger väldigt mycket tid på egenpåhittade projekt. Och möda!  Och vi älskar det!
Man kan vara miljonär på många vis. Vi är miljonärer på vårt  egna vis :)
Visst, det är inte superglamoröst att släpa på vattenhinkar en timma, som idag, för att fylla stallets vattentunna, eftersom man glömt rulla in vattenslangen innan det blev frysgrader. Men vad skulle man hitta på annars just den timmen? gratis träning!
Richard har roat sig med att väga kaninskit och urin idag! Flådigt värre! Blir fint i hans CV :) Vi samlar in data till ett projekt med SLU och SP som handlar om klimatpåverkan vid köttproduktion.
 
I morgon är det dags för Malins tortyrrum på gymmet igen. Riktigt roligt! Fast jag känner mig mest som Barbamamma i min rosa tröja när jag skumpar runt och försöker utföra alla omöjliga övningar som kräver liiiite mer motorik än en annan är född med :) Men det är viktigt att skratta i livet också!! Det bjuder jag på!
I kväll har vi laddat med egenuppfödd bacon, våra egna stekta ägg och hembakat bröd. Fläsket rökte jag i eftermiddag. Lyxigt!
 
Livskvalitet på Anderssons vis!!
 
Finaste Helge! Skrattar med hela nosen :) nöjd o glad över snön. Men i kväll har han ägnat 20 minuter åt att flytta sina filtar i köket och bädda framför kaminen. Han lag ner stor möda på att släpa fram och buffa i ordning. Och sedan slocknade han som ett ljus mitt på sin lilla skapelse. Lilla gubben.
Storklas och Lillklas. Bästa vännerna i snöyran.
 
#1 - - Gunilla%20Lundsredt:

Barbamamma? Ha, ha! Mer som Tingeling:)

Svar: haha, stora vingar isf om man ska kunna lyfta :)
yvvas.blogg.se

#2 - - Flatcoated retriver:

Vilka underbara bilder tänker tillbaka på mina föräldrar som hade en underbar och busig flat som blev 16år.
Hälsningar lisen