Hink

Idag har herr Bidde jobbat lite. Inte apportering i traditionell stil dock. Han har städat upp hinkar som blåst iväg på tomten i snön.
Ett uppdrag som han först hade lite huvudbry över. Han vill som vanligt ha en tydlig arbetsbeskrivning och allra helst en förklaring varför också :) Om Bidde hade varit ett mänskligt barn, hade man nog fått väldigt många varför-frågor :)
 Inget hafs här inte. Ordning och reda från början till slut. Hinkarna kom snabbt in och jag slapp pulsa runt i snön :)
 
Men pulsa fick jag iaf! Idag gick vi ut i skogen. Ett ganska jobbigt projekt som tog en halvtimme längre än vanligt. Att lite snö kan ställa till det så. Och vilken tur att vi beslöt att ta lunchsvängen långt före vanlig tid. Det började snöa på vägen tillbaka, och har hållt på sedan dess.
 
Snöplogen har jobbat några timmar. Och när jag var klar, kunde jag börja om igen... Har tom kört av gödselhögen så att man kommer ut med kärra där i morgon.
Men det är fint ute och vinter som det ska vara! Passade på att måla en stund inne i vårt hus på eftermiddagen och förberett för tapetsering i köket i morgon :)
 
Bidde i skogen! Både han o jag gillar våra rundor lika mycket, även om inte jag är lika snabb o springig som honom. Men så har han ju dubbelt så många med som jag också :)
Bild tagen genom köksfönstret när vi kom hem från skogen. Sen har det sett ut så resten av dagen, och fortfarande.