Fint men onödigt

Massa snö o minus 13 grader i morse. Jättefint med blå himmel och strålande sol. Men så onödigt.
Förra veckan gick jag i spöregnet och satte staket. Nu har stolparna frusit fast i marken.
Jag hade gärna velat ha vår nu! Och jag föredrar regn. Allt är så mycket lättare när det inte är frysgrader.
Men hundarna är glada och lite extra spralliga. Precis som hästar brukar bli vid kyligare väderlek. Det var alltid lite spänt och mer säkerhetstänk varje gång det blev kallare när man skulle hålla ridlektion. Alltid var det några hästar som gick på tårna och passade på att stöka runt och sätta fart på hela gruppen.
En bra dag att elda papper och skräp från kontoret. Saknade dock grillkorven. Men den tar vi nog igen i helgen när vi arbetar i skogen. Jag har maken för mig själv i fyra dagar :) eftersom han är ledig både fredag och måndag. Så det blir spika och skogsjobb för hela slanten! Och långtur med långben också förstås!!