Igen

Då har vi haft en väldigt bra helg igen!
 
Fredag
Årspremiär på vattenapportering i fredags och herr Bidde gjorde ett suveränt jobb. Visade en envishet så stark som jag inte sett innan, han gav sig dän på att få in alla dummy som han fått i uppgift att plocka.
Det var riktigt roligt att släppa tyglarna och ge honom fritt utrymme. Eftersom han ganska omgående beslutade sig för att det var han som var expert och helt enkelt inte tyckte att jag skulle lägga mig i, så var det ingen större mening med att fortsätta blåsa. Jag höll tyst och lät honom simma. Och som han simmade! Pråmen själv! Och vääääääldigt länge, eftersom dummisarna drev fort och långt. Han löste uppgiften mycket bra. Plockad upp, snabbt tillbaka, hann nästan inte lämna till mig eftersom han hade bråttom ut igen för att hämta nästa. Lydnadsdelen och pipan vill jag helst jobba med på land, annars tvingas jag själv simma... det känner jag inte riktigt för just nu :) Men det var fantastiskt roligt att se hans beslutsamhet och apporteringsvilja.
 
Lördag
Utejobb hela dagen och gäster på kvällen. Kompisar från Nyköping med liten jack russeltik, och systerson med fru, barn och fina tiken Carlsson dök upp för middag och bad. Sonen med kompis var också med.
Jättemysig kväll. Långsittning vid maten och barnen var glada att äntligen få bada när tunnan blivit varm. Lilla Saga är urgullig! Fin tjej som hittade några favoriter i kaninstallet! Det var riktigt roligt att träffa alla i lugn o ro!
 
Söndag
Frukost innan vännerna for hem, strålande sol och vedjobb hela dagen. Sonen o kompisen jobbade vidare på sitt uppdrag bortanför oss. En skön dag!!
 
Lite bilder nedan. Men ingen enda från lördags kväll. Vet inte varför, hade väl fullt upp med att ha trevligt!
 
Biddes egna hundgård med hundkoja! eller nä.. det behövs inte. Men 18 grader och strålande sol och Herr Bidde tror att han ska få värmeslag. Han hittade skön skugga i ankgården men jag släpade ris.
Pyromaner är vi inte! Att orsaka en skogsbrand är en väldigt stor bedrift. Kämpade i 2 timmar idag med att få fyr på rishögen. Helt utan resultat. Men allt brännbart pappersskräp på hela gården är iaf uppeldat,,, Rishögen får vi ta oss an nästa helg igen.
Tranor!! Två stycken har spatserat runt på vår åker idag. Häftigt. Lite blyga när jag skulle fotografera dem, så de förflyttade sig till grannen, därav oskärpa.
Det är jobbigt med gäster. Bullen o Bidde har varit sömniga i eftermiddag.
Fredagsträning! Älskar blicken. Så självständig, men ändå sånt teamwork. Fin killen!!