nu så!

Dags att sätta fart på den här sidan igen!
Lika bäst att samla de sista dagarnas göromål på lista, rakt av, utan krusiduller, så lite rörig början blir det :)
 
Följande har vi fixat med:
- Vi har stått på torget i Hallstavik och sålt vårt egna kött i alla dess former. Glädjande nog körde vi hem framåt eftermiddagen med tomma hyllor :) Riktigt roligt!
- Så har vi ställt in tändningen på båten, nu går den fint igen. Vore toppen om den också tog gas när vi gasade, vi kommer ju inte så långt annars. Nästa helgs projekt.
- Besökt pappas grav och planterat höstväxter. Vi träffade systersonen på kyrkogården med, kul att snacka med honom.
- Varit hos tandläkaren och besiktigat mina tänder med notering utan anmärkning! Kändes bra eftersom man aldrig har en aning om vad kalaset kommer att kosta när man sätter sig i stolen. I två år har jag inte varit någon kassako för tandläkaren precis, eftersom allt har varit ok. Bra för mig! Men så har jag en väldigt bra tandläkare som håller ordning på mig med.
- Vi har satt höstens första ölkok på jäsning. Ska bli roligt att fylla upp i jordkällaren som också är iordningställd för vintern. Har redan en liten vinsamling där som jag är lite stolt över. Just vin tycker jag är kul att ha på hyllan. Men man blir lite snål och vill inte förstöra sammansättningen genom att öppna någon av dem. Då köper jag hellre hem en ny flaska för kvällen... Lite dum är man allt :) Väntar också hem en sändning godbitar från Italien som såklart hamnar på sin hylla. Hoppas jag förmår mig att faktiskt öppna dom en dag också!
- Sonen har börjat röja kring en av stugorna. Klätterväxter på ytterväggarna var så välvuxna att fogsvans krävdes för att få ner dem. Jag tror någon har planterat Jacks Bönstjälk för ett par år sedan, eftersom det har vuxit så enormt den sista tiden. Till och med att takpannorna släppt på ett par ställen på grund av trycket underifrån då växterna letat sig in under taket.
- Undertecknad har målat fasaden på stugan efter sonens framfart. Och nya fönster- och dörrfoder påbörjat.
- Vår ena bil verkar ha sagt upp sig, eller i alla fall ansökt om livslång semester. Få se vad maken kommer fram till i veckan. Vilken tur vi har som har en son som samlar på bilar :) vi behöver ju inte gå så många meter för att lösa vårt eventuella bilbekymmer.
 
Nä, nu tror jag inte vi har sysslat med så mycket mer sedan i lördags, förutom vanligt jobb och sånt. Och brödbak förstås :)
Nu är det dags för sängen, dagarna börjar vid kl 5 den här veckan, så lika bäst att sköta soveriet.
I morgon är det nya/fler äventyr och det kommer att bli en jättebra dag!
Bidde i går vid båten. Passade på att apportera i vindigt vatten. Men jag tror vi får kapa svansen en bit, jisses vad lång den ser ut :)
 

Fina killen!
 
 Ölkok :)
Idag flyttade sista kattungen och Källängens Bulle som får bo kvar här, blev ensam. Då är det skönt att ha en snäll kompis att ty sig till.
På kyrkogården idag. Bidde brukar, liksom sin far en gång i tiden, finna ro uppepå pappas grav. Här har han dock hittat någon annans pappa att filosofera med :)