Förhöst...

eller sensommar. Man kan välja vad man vill :)
 
Men man vet att det går mot riktig höst när:
- man har mössa på morgonen, shorts på dagen och filt över sig i soffan på kvällen
- brasan sprakar i kaminen i köket på kvällen
- maken går igenom alla utelampor och byter glödlampor där det behövs
- jag går igenom alla fönsterlampor i huset och byter glödlampor som inte vill fungera
- golvvärmen är påslagen i badrummet
- jag börjar bli stressad över att målarsäsongen lider mot sitt slut
- man har stövlar på morgonpromenaden i skogen eftersom det är så blött i gräset
- man kan njuta av alla fina färger
- Hela Sverige bakar börjar på tv
Och en massa mer.
Jag älskar hösten, det är nog den bästa årstiden vi har i det här landet.
 
Jag och Bidde har haft en bra men spretig dag fullspäckad med massa göromål. Vid lunch låste vi dock dörren och bara gick. Lämnade telefoner och allt på köksbordet och stängde kontoret :) Jätteskönt! Turen gick till Korgil och ett dopp för Herr Bidde.
En stor buske höst. Varje sommar tror jag att den är stendöd. Torr o grå o tråkig. Men så kommer hösten och den är finast i trädgården 
 
Vilken perfekt träningsplats jag hittade idag. Hit måste vi gå med maken o en väska dummys en dag :)
Man är lyckligt lottad som kan äta sin lunch på finaste platsen. Sol o skönt :)