Koppelvana

Den enda på vår gård som har koppelvana, är Bidde :)
Han är det ordning och reda på. Jag trasslar alltid till det på något vis. Här om dagen stod promenad med två mindre hundar på agendan. Innan vi kommit från tomten var vi så intrasslade att det nästan var läge för ett Youtubeinlägg :) hundarna såg i det närmsta ut som två lurviga kassler och jag själv var inte bättre. 
I förrgår hade jag och Bidde en gäst med oss på skogsrundan. En hundrädd dam från Vitryssland. Fast hon är inte längre rädd för herr Bidde. Han har kört uttröttningsmetoden och inte alls tagit hänsyn till hennes förskräckta utrop så fort han visat sig. 
Och jag har inte tagit hänsyn heller :) vet ju Biddes sociala kapacitet vid det här laget. Men så har han fått ordning på henne också!
Så hon fick ansvara för Biddes koppel den första biten på vår promenad, tills vi kom till skogen och hundarna kunde släppas.
Bidde fick henne någorlunda koppelvan på halvtimmen och lyckades också få till en snabblektion i hanhundens toalettvanor och kissbehov under promenaden :)
Nymald lammfärs igår kväll. Målet var att vi skulle äta vanlig spagetti o köttfärssås. Men slutade i lammfärsköttbullar på färsk färs, pressad potatis från egna landet och champinjonsås :) och äppelpaj på det! 
Bidde vilar i går kväll, medan jag jobbar :)
Snöbärshäcken tas ner. Här ska en grävmaskin få plats för att gräva. Ny vattenledning till kaninstugan ska dras. Till helgen åker vi till Ikea och handlar skåp o diskbänk som ska in när rörmokaren gjort sitt.
Han är ju så fin, den här killen!
Vitryska, Herr Bidde och tant Elsa
Världens morgontröttaste. Bidde kommer aldrig ner från sängen fören jag har både druckit kaffe o klätt på mig. Hoppas han vaknar snart, för idag är det en bra dag. Vi är redan sent igång. Vilt ligger nytinat för ett sök idag. Sen har vi massor av stalljobb, tant Elsa ska få en ordentlig tur och badtunnan ska värmas till kvällen.