1a advent

I morgon är det 1:a advent. Det gillar jag. Att sätta upp ljusstakar och julstjärna, tända utebelysning och elda stearinljus.
Kvällen före 1:a advent har vi alltid glögg- & ljusafton här på gården. En mysig tradition. Vi tänder många marschaller, fikar, visar stallarna och träffar folk.
 
Vi har haft en lång dag idag, men bara trevligt. From i morgon har vi officiellt semester på gården!! Jag jobbar tre dagar till på kontoret o maken fyra dagar. Sedan är vi lediga fram till jul :) Underbart!! Fördelen med våra jobb. Man är ute o grejar hela somrarna, och är ledig kyliga december istället.
 
i år blev det inte den lilla utegranen. två ljusslingor, o de täcker bara övre hälften...  Ja ja, den är fin iaf :)
Tant Elsa bor här i helgen. Det börjar bli ordning på henne. Idag fick jag torka alla ben och mage när vi kom hem från skogen. Tidigare har hon sett nybadad ut varenda gång, och Bidde som om han gått en gyttjebrottningsmatch

Igår hade vi en helkväll, jag o maken. Restaurang först och spelkväll i Åkersberga till sena natten. Riktigt roligt var det. 5 olika band, varav sonens som sista. De var bra, trodde inte jag skulle gilla musikgenren, men de hade fått ihop väl sammansatta låtar med bra refränger.  och jag kommer lära mig metal inom det närmsta eftersom sonen planerar ett större metalevenemang till våren. Igår fick man lite utlandskänsla på liten pub med olika mindre uppträdanden. Eftersom vi var hemma okristligt sent, var jag dödstrött i morse :) men vad gör det? sova får man göra när man blir gammal :)
 
En glad trogen gubbe i boden idag :)
elda gjorde vi massor :)
synd att det är så svårt att få fina bilder på alla tända ljus.