Målvakt

Dagens sysslor är nästan färdiga. Har precis kommit in från hönsgården.
Våra befjädrade damer i hönshuset hade inte alls någon lust att gå in och lägga sig idag. Trots att det är ganska kallt o blött och att de har fått både mat o vatten serverat där inne. Det är fredag och ljust, de hade mycket större lust att vara ute o ränna...
Att fösa in dem är som ett litet träningspass. Efter den här säsongen kommer jag att vara en fullfjädrad målvakt! Herregud vad dessa små fåglar kan fintas. Snabba som vesslor o något ologiska i sitt vägval. Eller också är det jag som är ologisk i mitt fintande :) Inne är dom iaf och alla djuren har bäddats om och nattats.
En cognac för mig och maken framför brasan medan maten blir klar. Fredagskvällar är sköna!
 
Finaste Bidde. Vilken bra kille det är. Vilken tur att han kom hit. Hade varit väldans tomt efter pappa Sten annars. Han är så himla duktig med allt. Idag var det grisväder=biddeväder. Regn o rusk. Glad o nöjd var han på vår lunchtur. I natt vaknade jag av att han puffade lite försiktigt på mig med nosen. Så kröp han upp, som alltid jätteförsiktigt, mellan mig o maken o somnade gott som en lång korv hela vägen från kudden ner till fötterna..