20 år!

Packade o klara!

 I morgon bitti bär det av på 20-årig bröllopsdagsdagsresa :)

Lite för tidigt i datum egentligen, men det var nu det passade att fira och det blir hur bra som helst.

Vårt bröllop var en kul tillställning.Om vi inte var gifta idag, skulle jag absolut göra om det.

Fast det hade räckt med 1 frieri från maken, inte 3 som för 20 år sedan. Svaret var i och för sig detsamma vid alla tillfällen, men ska det göras, så ska det göras riktigt innan det blir godkänt! Jag kan kanske vara en smula bestämd över saker och ting. Inte mycket, men lite :) Vilken tur att han inte gav upp!

Som vanligt var det våra fantastiska gäster som gjorde hela tillställningen. Från början till slut.  Möhippa/svensexa, till själva bröllopet och processen dagarna efter när det inte fanns en pinal i hela vårt hus som stod på rätt plats eller var rättvänd.

Jag debuterade som radiopratare i Radio Sjuhärad på min möhippa. Och så här efteråt, när vi lyssnar på det inspelade kassettbandet, har jag en liten uns av förståelse för varför jag inte fått ett enda erbjudande inom radio sedan dess. Möjligen var jag något enstavig och inte så lyssnarvänlig eller speciellt uttömmande i mina svar på frågorna som reportern ställde. Faktiskt inte alls uttömmande på en enda punkt… Man kommer ju  ganska långt på ”ja” och ”nej”…

Jag fick segelflyga, klättra klättervägg i badhuset och äta en väldans god middag.

Och där emellan försågs jag frikostigt - med vitlöksshots. Som faktiskt inte var så dumt. Men jag tror den blivande maken inte tyckte jag var fullt så ljuvlig nästa dag… Jag minns inte att jag fick en enda puss på tre dagar..

Maken i sin tur, hade en helkväll med sessnaflyg, bungy jump och en massa kul upptåg. Hans kompisar fixade finaste fracken med alla tillbehör i present och jag vet att han hade en väldigt rolig kväll.

Vi vigdes i Seglora kyrka, åkte häst o vagn, hade fest i bygdegården, fick lyssna på mycket fina tal, dansade, åt och fick många fina presenter.

Förutom bland annat en moraklocka som vi älskar, bar vi också hem 64 st Alladinaskar och 1 st Paradisask :)

Vi åkte på bröllopsresa till Cypern. Gjorde ett seriöst försök att få mig åka vattenskidor. Maken susade graciöst runt på havet och hade väldigt roligt. För mig funkade det sådär.. Om det inte räknas att åka vattenskidor om man kör på botten - och på rumpan...  Lärde mig i alla fall att man inte ska ha vanlig bikini om man inte behärskar aktiviteten. Jisses vad långt in mellan skinkorna underdelen försvann. Där var det inte frågan om camel toe, utan snarare kamelpucklar.  Vattenskidläraren slutade iaf att trakassera oss på stranden efter 8 timmar undervattensåkning, och försökte aldrig sälja något mer till oss på hela veckan.

Vi åt god mat, drack goda drinkar, gick på tivoli, solade, badade och hade en fin vecka helt enkelt!

 

Ja vad ska man säga?

Vi har hittills lyckats fylla våra liv med många upptåg, kul grejer, smarta grejer och mindre smarta grejer. Många människor tycker nog vi är både annorlunda och konstiga. Och jag har förstått att vi nog är det också. Men vi gör livet till vad vi vill. Kan man, så ska man! Varför trampa i samma spår, om viljan finns för något annat? Så jag tror vi fortsätter i samma anda i ytterligare 20 år! Vilken riktning livet tar, lämnar vi åt framtiden att avgöra :) Fast vi har ju våra mål o delmål förstås. Dem ska vi inte skriva om idag!

Man skulle kunna tro att vi lever på moln mest hela tiden när man läser det här. Såklart finns ju även fläckar även i det Anderssonska hemmet. Men det mesta löser vi med gott humör o rätt attityd. Till exempel så är ekonomifrågan uppgjord på enklaste vis. Vi har delad ekonomi! Vi delar helt sonika på makens lön :) Varför krångla? Och dispyter är minimalt förekommande, de raderas fort bort eftersom jag alltid är överens!

 

I morgon bär det av till Dubrovnik. Några kul dagar ser vi fram emot med sol, bad och turistande. Maken har bokat bord på världens 6:e mest romantiska restaurang en av kvällarna, så fin klänning o allt åker med.

Sonen och Bidde sköter ruljansen på gården och kommer att ha fullt upp med djur och annat. De kommer att agera barnmorskor åt Harriet, se till att våra långöron och fjäderfän har det bra, serva 25 cyklar inför stuguthyrningsperioden och producera ett helt gäng burdörrar till ett av stallen.

 

Ha en bra helg alla! För det ska vi ha :)

 Take away ala bättre i kväll :) Från Edblad hämtade vi kalv med massa godsaker till.
T
Inte så mycket tillhörande bröllopsfirande, men idag har vi installerat ett gäng kycklingar i hönshuset
Vissa dammsuger, andra sover. Djupt!! Finaste killen!