Semester

Vi har semester! Från våra anställningar. Vilket innebär att maken byter arbetsgivare och jag kan göra lite längre listor på att-göra saker än när jag är själv hemma :)
Men vi tar det lite vackert och har en skön semesterkänsla iaf. Sovmornar, grillat, utflykter och en annorlunda vardag. Strålande sol och vi ska försöka få fart på vår fina båt :) Jag ska damma av mina inte alltför stora sykunskaper och försöka åstadkomma något slags skydd till dynor o madrasser i båten.
Det är dansveckor i byn och vi har full rulle på stuguthyrningen. En ny dusch i ena stugan monterades in i fredags kväll och det allra sista på Hilton fixas idag.
Bidde är helskön med gäster numer. Igår checkade nya in, och Bidde hälsar glatt välkommen. Sen låter han dom vara.
Sten lärde honom förra året på något vis, att när det är hyresgäster här, så har dom sitt utrymme på gården. Där är man inte. Jag har ingen aning om hur Sten visste det eller hur han kopplade det till just hyresgäster. Men Bidde gör likadant. Använder grusgången och går runt deras gräsmatta med utemöbler istället för tvärsöver som annars. Pratar med dom när dom själva tar kontakt, annars inte. Sten var fantastisk och kloka Bidde snappade upp det mesta på förra årets kurs som han fick av Sten!
Men nu ska jag o Herr Bidde promenera ner till sjön, för han vill gärna ta ett dopp innan vi fortsätter i Hilton!