(Ka)Nina o annat

Japp! Vår båt Nina (eller bättre Ka-nina) är sjösatt och provkörd :) Det tog två dagar att få i den och få den på plats. Mycket fix och trix innan allt var i ordning. Ny (för oss) båt och många delar följde med omonterat. Väl i vattnet konstaterade vi att något saknades på motorn. Fick de sista grejerna i går kväll i påse, så bara att skruva dit i morse :)
Så nu har vi båtplats, är med i båtklubben och är medlemmar i sjöräddningssällskapet! Lika bra att göra det ordentligt!
Bidde åkte med en liten tur idag och han beter sig som bästa skepparen. Duktiga killen.
Så nu ska bara maken serva, byta bränslefilter och andra inte så spännande men viktiga saker. Sen så, ska vi ge oss ut ordentligt! Blir kul det här!
 
I övrigt har vi promenerat i skogen, fått påhälsning av hyresgäster från förra året som tittade in på fika o hade med sig en flaska bubbel (vi blev jätteglada!) och avmaskat alla djuren.
Just avmaskning är en procedur som jag följer slaviskt sedan hästtiden. Alla ligger på schema och numer sker allt på rutin utan större förberedelse eller planering i almanacka.
Till och med sonen och maken har råkat ut för min behandling. Snälla som dom är, lät dom mig hållas och tog snällt den illröda avmaskningsvätskan jag hällde upp, utan att ifrågasätta....
Dock var den nog inte så värst god, eftersom sonens nästan omgående hamnade på köksgolvet. Bra färgmedel i den var det iaf, för den gula plastmattan i köket fick en fin rosa nyans som inte gick att få bort.
Sedan dess har dom hållit sig borta när jag börjar plocka i medicinskåpet :)
Själv har jag hållt mig borta från min egen behandling eftersom jag ansett att min kroppshydda inte riktigt visat de typiska dragen för maskangrepp :) Maken o sonen behandlades eftersom sonen misstänktes och maken fick följa för säkerhets skull. Dock visade det sig att behandlingen var hel onödig och feldiagnoserad.
Lite konstigt är det att jag fortfarande är gift :)