weekend mitt i veckan :)

Hemma igen efter ett par dagar i Borlänge!
Körde upp med syrran igår för att träffa vår syster från Värmland och hennes döttrar hos mamma o plastpappa.
En händelse som blivit en liten tradition de senaste åren.
 
Fick en riktigt god lunch när vi kom fram, en tomatsoppa med tillbehör och ett jättegott hembakat bröd, som jag glömde fråga om receptet på. det ska jag be om, för det var så himla gott allting.
 
Vi hann med en väldigt rolig eftermiddag på stan med shopping och massa kul affärer, innan det blev kvällen. Jag slog till på nagellack, maskara o trosor :) Ungefär vad som saknades inför vår kommande semester.
 
Väl tillbaka till lägenheten, var vi hungriga igen! Och fick jordens finaste kallskuret. Så fräscht och fint allting. Mamma o Rolf hade beställt från Säters Golfklubb. Och jättegott vin till. Mätta som grisar blev vi allihop!! Vi har ätit på Säter en gång innan, och det är lite synd att det är så långt härifrån. Annars hade vi absolut handlat därifrån vid tillställningar och roliga dagar. De har väldigt hög kvalitet på allt de serverar med bra fingerkänsla!
 
Jag är supernöjd över gårdagen, den sena kvällen, och dagen idag. Sååå roligt att träffa alla, och så himla kul att Värmlandssyrran (som även går under namnet Värmlands Pajdrottning) med hennes jättetrevliga döttrar var med i år!!
Ser redan fram emot nästa års tripp! Då har vi utökat programmet med bubbelbad och skumpa på vårt hotell :)
 
Väl hemma igen blev jag mött av fröken Bidde som sjöng fint och bästa maken som städat köket :) och gjort klart hos alla djur för kvällen.
Vi har lastat ur en frys ur bilen som vi fick med från mamma o Rolf. Den blir perfekt för apporteringsvilt. Och så har jag hunnit med en kort sväng på kontoret för koll av akuta mail och telefonmeddelanden.
 
I morgon är en ny jättebra dag. En hel del på schemat, eftersom det är sista dagen innan semester :) Underbart!!
 
Vilket käk! Så himla fint och fräscht. Och inte en enda utfyllnad bara för utfyllnadens skull. Många gånger får man en snygg leverans, men delar av mindre bra kvalitet är iblandat för att få faten kompletta. Lite som när man köper vinlådor på nätet. En eller två flaskor är riktigt bra, så får man några som är ok och ett par bottennapp. Men på Säter får man den bästa lådan hela vägen :)