make o djur o sånt

Bullen har adopterat Bidde som sin bästa kompis och följer honom i allt :)
 
Ännu en vecka har passerat. En mycket trevlig sådan.
Vi har jobbat, öst i pappersträsket, öst gödsel, haft after work på byns Marina, lämnat ut de första kattungarna till sina nya familjer, gått fina hundpromenader, skaffat en ny större säng, nästan målat färdigt husen och mycket mer.
Just after worken var extra positiv. Jag har känt att utbudet för just gå ut och ta en öl här i skogen varit något begränsat. Ända tills nu. Vi har ju allt på cykelavstånd, bara att vi inte har tänkt så innan :) lyxigt att cykla ner till restaurangen en vanlig vardag och njuta av omgivningen, sällskapet och en öl efter jobbet, för att sedan trampa hem igen. Att sitta ner och prata, diskutera och skratta, med i det här fallet, maken och grannen var kul. Fast män är roliga. Kom in på ämnet kvinnlig vs manligt sätt att uttrycka sig. Förstod att de var lite förvirrade över huruvida de ska läsa och tolka våra budskap mellan raderna. Jag förstod inte alls hur de menar. Eller egentligen gör jag det - pyttelite. Här finns ju inga rader, bara en enda lång mening :)
Maken är lättare att tolka. Jag väljer helt sonika vilken tolkning som för närvarande passar bäst :)
Eller nejdå, så hemsk är jag inte. Tror jag. Men jag brukar vara överens iaf!
Men till syvende och sist tycker jag nog maken gör ett bra jobb att tyda mina budskap. Även om han säkerligen får klura en del ibland.
 
Mer som hänt i veckan är den nya sängen med den röda fina huvudgaveln. Den guld värld! Sängen alltså. Fast gaveln också till viss del eftersom den är så fin.
Det är inte bara jag o maken som sover som kungar. Även herr Bidde och Källängens Bullen abonnerar på rejäl plats i bingen.
I övrigt har Bidde haft en fin vecka. Bad, apportering, promenader och lite annat fix.
Lite bilder nedan, mer text kommer nästa gång!
Källängens Bullen i krukan. Nu är dom bara tre stycken kvar på gården, två flyttade idag. En av dem ska få flytta till sin nya familj i helgen och den sista blir kvar månaden ut.
Soltorkad Bidde efter ett väldigt välbehövligt bad idag. Han hade - igen, hittat hallonen som troligen passerat genom grävlingen... Lilla gubben, han uppför sig nästan exakt som pappa sten. Inte alls hyperentusiastisk över att behöva kliva in i duschhytten. Men gör det snällt och låter mig hållas tills vi är klara :)
Livsnjutaren himself!! Tog en kopp kaffe och gick upp i sängen igen halv sex i morse när maken åkt till jobbet. Herr Bidde var inte sen att följa med :) Fast jag tror det inte var jag som behövde kaffet mest...
Grillat i kväll med egenodlade tillbehör :)
Fina Bidde vid vattnet här om dagen. Han är så himla duktig och så rolig att jobba med :)
Klart vi ska ha med en bild på våra fjäderfän med när vi ändå håller på :)
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Ingick musen i " egenodlade tillbehör".😂

Svar: Haha, ja det är den ju :) fast katterna fick behålla den själva!
yvvas.blogg.se