Grekland

Sådana här dagar är de bästa. När maken är hemma från morgon till kväll! Han är så himla kul att jobba med, alltid med humöret på topp, lite spelevink och oerhört omsorgsfull (låter som om jag beskriver Sten o Bidde förutom det sista..). Han känner mig bättre än jag själv gör, får stå ut med mycket, och har en väldigt bra förmåga att veta precis vad jag tänker innan jag ens hunnit uttrycka mig.
Och han kan mitt humör! Idag försvann han, bara borta. Men dök upp efter ett tag igen, beväpnad med ett glas dricka.. Tydligen behövde jag det, för allt vi gjorde blev plötsligt så himla bra :)
 
Halva dagen i stallarna och resten i gårdsboden med spikning. Och bra blir det! Bättre än vad vi trodde, nästan så att vi funderar på att ställa in ett pentry och en säng och hyra ut  logi istället för att inreda gårdsbutik :)
 
Vi lag golvet idag, och som underlag skulle vi lägga någon slags matta av gummi/plast som jag inte kommer ihåg namnet på.
Men vi fick en reminder av Grekland när vi rullade ut mattan. Den lukar precis som en Grekisk toalett!! Antingen använder greker samma material när de bygger toaletter, eller också finns det ett rengöringsmedel med exakt samma doft :)
Finns det ett sådant skurmedel, så måste vi skaffa det till Källängen!!!
Glatt överraskade blev vi iaf när vi började jobba, eftersom vi har haft lite greklandstema i själva designen på boden. Så doften av en grekisk toalett blev ju liksom en extra bonus!!
 
Grekland eller rättare sagt Kalymnos, är en plats som vi gång på gång återvänder till när vi får möjlighet. Vi trivs fantastiskt bra på ön och känner oss ganska hemma där. Även om det kan vara ganska långt mellan besöken. Ett sådant där ställe som vi absolut skulle kunna tänka oss att tillbringa äldre dagar på.
 
Inspirerationen av bygget idag resulterade i en middag bestående av en grekisk sallad såklart! med nybakat grekiskt lantbröd och ett glas rosé. Och chokladfondant till dessert. Lika bra att göra det ordentligt, det är ju ändå torsdag :)
Kvällens jättegoda middag
Det är inte lätt att lägga golv med två vuxna valpar! Tyvärr hade jag inte kameran redo strax innan den här bilden. Då hade vi två jätteglada killar brottandes mitt på golvet i byggplatsen :)