Fint!

Det känns fint nu. Semester från kontorssysslorna, makens semester börjar i morgon kväll, saker och ting börjar rätta sig till på gården, det är klippt och fint överallt, djuren har nya lakan och det är ordning o reda nästan överallt :)
Enda smolket är inställd träning idag. Jättetråkigt, för jag gillar verkligen torsdagseftermiddagar. Övriga gänget kom inte ifrån jobbet och brorsan är handikappad sedan förra veckans träning :(
Vilken tur att jag och Herr Bidde tog en joggingtur här om kvällen, så vi inte blev helt utan flås den här veckan. Tänk vad lite träning kan göra. Inte en tillstymmelse till värk någonstans. Har ju brottats med krånglande ben o leder i snart 6 år. Det är som bortblåst! Och fungerar utmärkt med löpning på asfalt också.
Skulle så gärna vilja delta på Stockholm halvmara i höst. Få se om jag får till det! Vågar inte anmäla mig, har gjort det ett par gånger och inte klarat av att inställa mig. Man blir ju ruinerad, det är inte direkt gratis att få svettas och trängas med en massa andra människor.
 
Richard har varit här i två dagar. Klippt gräs och buskar, städat hos djuren och ordnat till det lite här och där. Lite bortskämd är man allt :)
Själv har jag jobbat kontor, fixat en trasig varmvattenberedare, målat och förberett för våra kommande hyresegäster. Första inflyttning är på lördag!
 
I morgon är det bäddning till våra gäster, en rejäl tur med Herr Bidde på morgonen, lite shoppingrunda med maken efter jobbet och på kvällen fira att bägges semester börjat!
Fina Bidde :) regnat har det gjort här om dagen. I 15 minuter, men väldans massa vatten hann ramla ner på den korta tiden. 
Det är inte lätt att vara mamma till de här busarna. Hygienlektion på badrumsgolvet ;)