Förberedelse :)

I helgen har vi varit i Borås. Och Jönköping. Lastbilsmässa på Elmia, rätt kul faktiskt. Lärde mig massor som jag nog aldrig skulle lärt mig om jag inte befunnit mig på mässan tillsammans med maken.
Vi var också ute en sväng på på stan i Borås lördagkvällen och träffade vänner.
Och spenderade tid med svärfar såklart!
 
Men höjdpunkten på hela Boråsresan var såklart Helge! Jisses vilken fin valp!! Liten, lurvig, rund och glad. Vi hade nog kunnat stanna hos Inger på Micawbers hur länge som helst :)
I morgon ska Helge med syskon veterinärbesiktigas, chippas och vaccineras. Så håll tummarna för att han mår så bra som han ger sken av.
Och på lördag kliver vi upp i ottan för att köra till Borås och hämta hem Biddes vapendragare! Vilken höst och vinter vi kommer att få!! Superkul :)
Vi är i stort förberedda för smått i huset. Fodret inhandlades idag. Vi letar grindar till trappan så att vi kan stänga till när vi sover. Vore ju synd om killen trillar ner, det vill vi inte.
Fina Bidde på lunchen idag. Vi gick en tur ner till vattnet. Humöret var det inget fel på idag heller :)
Finns så mycket öar, kobbar och skär här. Vilken tur att jag har mina vadarstövlar kvar sedan Stens tid. Perfekt att dra på sig vid vattenträning och ta sig mellan platser i vattnet med en ung hund :) Lättare att hjälpa hunden och lättare att nå fram och göra sig hörd.
Lilla gul blev en Helge när vi äntligen bestämt oss i valphagen. Han var perfekt från första anblicken och det var inte jättesvårt att finna honom i gruppen bland hans 9 syskon. Söt som tusan och lite björnlik :)
Husse och Helge :)