Semester :)

Jaha, då har man semester igen från pappersträsket!
Snart infinner sig Åkersberga Farmartjänst a´la Viktor för tjänstgöring på gården, och vi åker till Grekland!!
Men först ska sonen ha lite semester själv. Han kommer från Visby i natt för vidare färd med vänner till Frankrike i morgon.
Jag själv har en liten lista över att-göra-saker på gården innan vi far och maken har några dagar arbete kvar innan sin semester. Men vad roligt det ska bli!!! Vi ser verkligen fram emot resan :)
 
Jag satte eftermiddagen till en badtur med herrarna hund. Tre bad blev det! Nr 1 i sjön på vägen till havet, det var ju så varmt. Nr 2 i havet och nr 3 i sjön igen på vägen tillbaka :) Nöjda och glad var dom!
 
Idag har vi också fått klart det allra sista med myndigheter för att få ställa i ordning och starta vårt slakteri!! Äntligen har alla möjliga kurser, ansökningar, telefonsamtal och planerande pusslats samman med alla berörda myndigheter. Blir ju jättebra! Och så har vi lite att pyssla med när vi kommer hem från Grekland igen!
Bidde på väg att bärga in en jätterot från näckrosor. Skam den som ger sig.
Sten var först ut o sjön.
Bidde tycker livet är helt ok!
Bad i havet
 
 
Kunde inte låta bli att plåta morgonens frukost. Det här är verkligen inte jag, jag brukar vara noggrannare med dagens första mål. Gröt, ägg o sådant. Men bara tanken på joggingtur gjorde mig vrålhungrig. Så varför inte passa på när man ändå kan? Dock har vi ju aldrig sylt hemma...