Hej!

Nu är det lääääääääääääääääääääääääänge sedan sist!
Min syster påminde mig faktiskt igår. Har ju alltid så himla mycket att berätta, men varför har jag inte fått ner det här? Bra fråga!
Dagens tema blir träning!
Har i 1 månad och 1 vecka tränat på - hör och häpna - GYM. Herregud. Jag som har varit mest antigym av alla människor man kan tänka sig. I alla fall sedan jag testade en gång, och nästan bröt magen efter 15 minuter. Fel hantering av någon slags maskin och jag såg ut som Kronblom i tre veckor eftersom det var omöjligt att röra sig upprätt.
Men faktum är - jag verkligen älskar att gå till gymmet! Kan bero på att jag ännu inte varit i närheten av någon maskin :) Och träningskompisarna är ovärderliga. Statliga postverket kan dom! Bring måste ligga kilometer efter.  Löpbandet, cykeln, hantlar, kettleballs och alla möjliga verktyg räknar jag inte till maskiner. Men det är väldigt roligt!
Jag älskar löpbandet. Fantastiskt skönt är det att kliva upp och köra. Huvudet fullt av Måste-göra saker och långa planeringslistor första kilometern. Sen verkar allt vara ganska överkomligt. Det är ju inga problem med alla grejer, varför stressa? Alla saker finns ju kvar att göra om ingen gjort dem, så det är ingenting att hetsa upp sig över.
Jag är som en gammal häst. behöver lång startsträcka och många minuter uppvärmning. Är gärna på plats tre kvart före resten av träningsgänget så jag hinner få 5 kilometer för mig själv på bandet. Rensa skallen och studera andra människor i lokalen.
Att studera andra är oerhört roligt! Merparten av de som gymmar, verkar ha stört bekymmer över drickaflaskan. De kommer in lokalen. Går raka vägen till stället för handdukar. Tar en handduk, sprayar vatten, placerar sig vid en maskin, torkar sig i ansiktet och nacken . Och sen sitter där en stund, bara sitter. Och gör ingenting. En lång stund senare utför de någon slags övning anpassad för vald maskin, blir helt färdiga, torkar sig i ansiktet och nacken, måste sluka halva sin flaska, släpa sig till nästa maskin och sitta där en bra stund, bara sitter. Noga med att få med sig sin dricka.  När jag väl travat på i 5 km på löpbandet, har människorna i fråga hunnit filosofera sig igenom sin träning på 1,5 liter dryck, säkerligen av något dyrt slag. Fantastiskt,. jag är nyfiken på vad de slurkar i sig, som de så kärleksfullt släpar med sig från station till station.
Jag klunsar fram på springbandet, formen är sådär och svetten rinner. Flaska äger jag ingen, går ju bra ändå. De på banden bredvid mig susar fram, graciöst och ljudlöst utan tillstymmelse till värme. De med mirakelvätskan nöjer sig med att vistas drickande i lokalen 20 minuter, sedan är de färdigtränade. Fantastiskt! Vad är det jag har missat? Fast jag är faktiskt väldigt nöjd med att träna på gammaldagsvis, det är ju skitkul! Men liiiiite tystare och liiiite mindre varm hade kanske varit att föredra för att bättre passa in. Får skylla på åldern!
I morgon bitti kör jag och min allra bästa träningskompis en sväng i skogen. Han har dubbelt så många ben som mig och är fyrdubbelt så morgonpigg som mig när han väl har vaknat. Herr Bidde är en väldigt bra vän att ta med sig på vad som helst man får för sig :) Söndagmornarna är de bästa!
 
#1 - - Solveig Dahl:

Åh vad roligt att du börjat blogga igen. Har saknat det för jag blir så inspirerad.

#2 - - Solveig Dahl:

Åh vad roligt att du börjat blogga igen. Har saknat det. Blir så inspirerad av dig.