Man skulle kunna tro...

...att vi äter en massa gott här på Källängen.
Och det är alldeles riktigt, det gör vi!
En ordentlig söndagsfrukost hör liksom till.
Drog på mig mina joggingskor i morse och körde en kort sväng för första gången på väldigt länge. En liten testrunda för att se vad mitt knä och ben tyckte om det. Ett uppehåll på 1,5 år pga protesterande ben och man får börja väldigt försiktigt. Och det verkar faktiskt fungera än så länge. De tidigare försöken att komma igång har väldigt snabbt gett bakslag, nu känns det annorlunda. Så jag ser fram emot att följa mitt program :) Målet är fortfarande Stockholm Halvmara, precis som när jag fick avbryta förra gången. Håller tummarna!!
Så efter en tidig morgonrunda följt av promenix i skogen med herr Bidde och tant Elsa, är det extra gott med rejäl söndagsfrukost. Och i kväll har vi lyxat med långkokt kaningryta och därefter en favorit, chokladpudding!
 
Kanelbullens dag i all ära. Men här blev det frukostbröd ikväll istället.
Söndagsfrukost är bra :)
Soffhäng. Faktiskt har vi äran att få sällskap av prinsessan Bagera. Och han har till och med varit väldigt nöjd och inte fräst på oss en endaste gång - iaf inte ännu :)

Även herr Bidde är självskriven i soffhänget. Myskillen!
 
 
 
 
#1 - - Solveig Dahl:

Att ni äter gott det vet vi. Se´n blir man inspirerad över dina bilder på frukostar. Jag har i alla fall börjat med Proviva som du bjöd på. Den är jättegod.