Lättare

Hej alla!!
En bra dag i en bra vecka!
Det börjar röra på sig på Källängen efter vintervilan!
I torsdags fick vi ett lastbilslass väggrus. 8 ton av det östes ut och byggde upp en ny väg där vi grävt för vatten i höstas. Efter 2 tons skottande och körande, kände man sig som en babian i armarna. Jag hade nog kunnat knyta skosnörena utan att böja mig ner om jag provat. Efter 4 ton var jag tvungen att gå in och titta i spegeln, så att jag verkligen inte blivit extremt oproportionerlig. Såg dock förvånansvärt normal ut vid inspektion. Och efter 8 ton kände jag inte för att fortsätta med resterande 7 tonen nästa dag...
I fredags fick vi vår nya stuga i barackmodell levererad. Maxtest av den nya vägen med andra ord :) Funkade perfekt!
Så nu ska vi bara ställa i ordning stugan så den blir inflyttningsklar till nya hyresgäster.
Källängen kan alltså stoltsera med flådiga Källängen Hilton, Kärraton och Kaninstugan :) Det blir så bra efter hela vägen ner till stallet där vi ställt alltsammans, att vi har döpt vägen till Avenue Källängen! Skylt är beställd! Fint ska det va! Varför bo Sheraton när det finns Kärraton?
 
Att-göra listorna blir längre och längre för var dag som går ju närmare vår och sommar vi kommer. Därav en bra vecka hittills. Vi har kunnat bocka av sysslorna efter plan. Idag har dessutom Richard gjort sin första arbetsdag på gården. Det känns väldigt bra att få in honom, han är lättjobbad, klok och självgående. Låter som jag beskriver en hund :) men han har bara två ben :)  och kommer att göra stora skillnad här. Allt blir så mycket lättare och Richard är en väldigt bra tillgång.
 
Nöjda kaniner! Nytt och fint har de fått idag
 
Bidde i söndags. Jag och maken skulle bara gå en sväng med honom före bion. Som vanligt blev svängen mycket längre än vad vi tänkt från början. Ner tilll naturreservatet vid vattnet hamnade vi :) Soligt o fina färger! och man kan faktiskt se vatten långt där borta!
Igår på väg till skogen. Stod 4 rådjur i åt i godan ro i en trädgård vi skulle passera. Vi hann studera dem så pass länge att vi till slut var tvungna att störa dem genom att passera för att få gå vår runda :)