Bröllop & semester

I lördags var vi på bröllop!
Jag gillar sånt. Att få anstränga sig med kläder, puts och studs. Tvingade till och med iväg maken för att köpa ny kostym. Hans gamla var av modell 1924, eller alldeles i närheten iaf. Det var dags för en uppdatering. Och snygg blev han!
Själv valde jag en klänning med djup rygg. Vilket innebar krångel med bh. Efter mycket letande och provande, fick jag tag på den perfekta. Bandlös bh! Monteras med klister. Jag tror silvertejp funkat lika fint, och dessutom skonsammare mot plånboken.
Funkade hur bra som helst, allt satt där det skulle hela kvällen! Och riskerade dessutom att sitta stadigt resten av livet. Herregud. Att demontera en påklistrad bh kräver sin speciella teknik.
Tyvärr saknade jag tekniken...Bondmora som jag är, går inte klistrad bh in i den normala klädesmunderingen. Och jisses vad låååånga bröst man får om an ska dra loss en klisterlapp från dem :)
Bröllopet var fint. Kul välplanerat och väldigt god mat! Hemma alldeles för sent. Man är inte 18 längre och har ett behov av regelbundna kvällsrutiner och invand sängtid.
Men vad gör en sömnig söndag? Vi har ju semester! Iaf från våra ordinarie anställningar. Det är väldigt skönt och lyxigt att ha maken hemma hela dagarna :)
Lite spridda skurar av bilder nedan! Håll till godo :)
Finaste bästa herr Bidde! Snällare hund är svårt att finna. Och alltid ordning o reda.
Bartendrar i lördags. Junior Andersson med kompis skötte sina uppdrag med servering, mat, disk och bar med högsta betyg. Lite stolt mamma är man allt trots att han faktiskt är på sitt 21a år :)
Att skicka maken och handla är alltid lika spännande. Spelar ingen roll om det handlar om att köpa frukt, hårfärgning eller målarfärg.
Den här gången handlade det om färg till väggarna i sista stugan. Sovrummet påbörjade jag målningen, men slutade ganska fort. Snål som man är, tar man vad man har. I förrådet stod en burk röd färg. Insåg efter att ha penslat ut en vägg, att valmorött i hela rummet, skulle kräva inhyrning av exotiska damer också, om vi ska leva upp till utstyrseln....
Så maken fick i uppdrag att köpa in färg till de övriga tre väggarna. Azurblått blev det!
Varför inte? Likväl som porrött, kan våra gäster sova i ett gladare blått skimmer :) Nästa vecka flyttar en fransk familj in i stugan, så vi får hoppas att de kan sova gott!!
'Hemmabryggd bröllopsöl! Jättefint och jättegott!
´Trötta småkissar. De har börjat gå ut nu och gillar att vila i skuggan.
Festsalen i lördags. De hade gjort väldigt fint i del av jätteladan hos min bror1