Lill-lördag idag :)

3 km med mina löpskor på morgonen i frostlandskap avklarat! Verkar fungera fint med ändring i löpsteget och mitt knä o ben samarbetar! Djuren har ätit frukost, vovvarna fått morgonpromenad och köksspisen är tänd.
Jättefullt schema idag. Stalljobb, alla djur ska få nya lakan, förberedelse för grävning av vatten till stugorna, kontorsjobb, båtförsäljning och gräsklippning. Och här sitter jag med frukostgröten. Bäst att snabba på och masa sig ut :)
 
Några bilder nedan från en fin gårdag. En tvåtimmars promenad till marinan och sligen i kvällssolen blev det. Oj vad glada hundarna var. Det är fantastiskt att se hur de kan sträcka ut på den jättestora platsen med superbra underlag. Självklart passade herr Bidde på att ta sig några dopp också :)
 
I morgon blir det en bra dag också. Jag får ha maken för mig själv torsdag och fredag!!! I och för sig ska vi jobba med vatten och avlopp, men vad fasen. En avloppsdate har jag aldrig haft innan :) Fast vi ska fuska lite och ta några timmars semester för att gå på bak- & chokladmässan också. Det ska bli kul! Och ett besök hos kompisen i hans o flickvännens nya hus klämmer vi in också. Så i kväll kan vi ha lill-lördag på riktigt. Lite god mat och förmodligen sovandes i soffan när det mörknar ute, precis som det ska vara en lördag :)
På tal om hus, i morgon skriver sonen kontrakt för hyra av stuga! Så nästa månad flyttar han till eget. Dags att skaffa egna möbler och husgeråd för första gången. Studentbostäder som han bott i tidigare har ju varit utrustade vid uthyrning.
 
Sligen är jättestor och jätteplatt. Men ska man bada, är det en rejäl utmaning att ta sig upp igen. Jag föredrog att stanna på platån och fotografera herr Bidde :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - norrbotten emma:

så fiina hundar =)

Svar: Visst är dom fina :) Den ljusa är min brors tik och den svarta är vår Bidde!
yvvas.blogg.se

#2 - - Oslofru:

Å så härligt det ser ut :D

Svar: Underbart är det! Vi bor fantastiskt bra här alldeles intill vattnet :)
yvvas.blogg.se

#3 - - Dixi Wonderland:

Vilka sötnosar :D

Svar: Visst är dom! faktiskt de finaste :)
yvvas.blogg.se