Ren

Ren som i inte smutsig. Inte djuret ren.
Jag har en liten fundering. Förstås. Det har jag alltid!
Jag tvättar både mig själv, mina kläder, golvet o allt möjligt minst lika ofta som alla andra. Om inte oftare.
Men alltid är både jag o hunden smutsigast av alla mest hela tiden.
Vi har ju en hyresgäst. En dam från Vitryssland. Hon hjälper gärna till här o där. Iklädd vita skor, så ljusa jeans så dom nästintill är vita, ljusrosa fin tröja och fixat hår.
Här om dagen skulle jag fixa en gammal gödselhög. Räta ut och flytta gödsel i syfte att skapa gräsmatta.
Vår lilla gäst kom som vanligt farande, med en kratta o spade i högsta hugg.
Vi jobbade på en dryg timme, fullt kommunicerande på svenska, engelska och ryska. Mest ryska. Och jag misstänker att vi diskuterade om varsina olika saker. Men båda nöjda o inga bekymmer :)
När vi var färdiga hade vi åstadkommit ett fint platt område, varma o svettiga.
Jag med gödsel upp till öronen o håret i mina flätor utdraget i tåtar.
Hon med vita  skor, så ljusa jeans så dom nästintill är vita, ljusrosa fin tröja och fortfarande fixat hår... Inte ens spån i skorna hade hon lyckats med.
Jag fick lämna både skor, strumpor o byxor utanför dörren när vi skulle gå in för lunch. Och Bidde fick jag damma av också.. Sådan matte sådan hund!
 
I övrigt är det som vanligt här. Maken har gjort sig i ordning inför beach 2015 på sitt. vis. Han säger att han gick till doktorn för att ta bort två födelsemärken som satt illa. Men jag är övertygad om att det var för att strama åt mage o rumpa! Jag ska se efter om jag inte kan hitta några födelsemärken på mig själv att ta bort på båda skinkorna, magen o låren :)
 
Idag ska vi till soptippen med ett lass, hämta en torktumlare till Hilton, rensa ur växthuset, köpa brädor o målarfärg och gräva ett trädgårdsland. Och så har vi öppet i boden!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Gunill Lundstedt:

Hasse såg faktiskt lite slimmad ut:)
Ang dig så finns det inget att slimma åt alls så hoppa den tanken. Jättefin som du är!

Svar: haha, ja jag är ju jämt formad - utåt :) fast som nämnt innan, orkar jag inte krångla med något. formen är jämt runt och så får det vara tills naturen vill något annat :)
yvvas.blogg.se