Ny vecka

Som vanligt satte vi upp en att-göra lista för kommande vecka i går, söndag.
Listan baseras på stallets månadsschema, specifika händelser under veckan, väder och mål.
 
Förutom sedvanlig daglig djurskötsel, ska vi den här veckan klippa en massa klor på våra långöron och spola-skura halva stora stallet. Helst hade vi velat köra hela stallet på en gång medans vädret är så bra. Men jag är jättesäker på att de djur som sitter i andra halvan inte alls skulle vara så imponerade...
Och så ska Fredrik och Joel få träffa några söta damer och göra lite nytta med. Då blir dom nog glada :)
 
Idag har jag dock inte kommit någonstans på den 48 punkter långa listan. Kontorsjobb och helt vanligt stalljobb fyllde den tid jag hade hemma.
 
På eftermiddagen for jag till Norrtälje. Träffade sonen hemma hos honom och fick se film från helgens fina thaiboxningsmatch i Enköping. Och sen date med maken på badhuset.
 
Vi simmade ordentligt som vi tänkt, idag tillsammans med ett helt gäng kantareller.
Om alla Brommas invånare ägnar sig åt fotboll och att knata runt sjön i naturreservatet, så verkar alla Norrtäljes 10-12 åringar träna simning på måndagar! Samtliga iförda kantarellgula simhuvor eller vad det kan heta.
Vi bad en tränare om likadan utstyrsel så att även vi kunde delta i lektionen. Men blev nekade! Motivering: för gamla :)
 
Så hittade vi också ytterligare en bassäng, som vi missade förra gången :) Och testade den stora vattenrutschkanan som går utanför anläggningen. Den var låååång och framförallt väldigt slingrig! Vilket kan ställa till det för dom som har tendens till åksjuka. Som tur är hann banan ta slut innan det gick över styr.
En annan blir ju lite lätt illamående till och med när man kör bilen själv...
 
Nu är det läggdags! Uppstigning 04.30 den här veckan
 
 
Bidde på dagens sväng
Den här bilden hade jag ute igår. Men idag har vi döpt kycklingen! Låt mig presentera Harry! Jag är säker på att det är en tupp. Men skulle det visa sig att det är en höna, så får den heta Harry iaf :)
Morgondagens frukost fixade jag ikväll medans maken rörde ihop middagen
Middagsfix, ris och gryta
Hökar över Bertil och hans stora byte
Herrarna hund :)