Sammanfattning

Summering av veckans första dag;
 
Strålande sol, men lite kallare. Passade Sten ganska bra, han gillar inte värme. Det räcker att han ser solen på väderlekskartan så börjar han flämta.
 
Blev ingen joggingtur mitt på dagen, som jag först tänkte i morse. Kände helt enkelt inte för det :) Så vi traskade till Tulka Ström istället. Planen var att spana in vår båtplats och se hur mycket den har vuxit igen med vass sedan sist. Vi har ingen båt där, men platsen ingår i fastigheten. Och jag är inte säker på att det är det mest optimala stället för båt, då det är mer växlighet än vatten. Kanske en sådan där träskbåt de använder i krokodilvattnen runt Florida hade funkat. Fast det är nog bra träningsområde (och inga krokodiler)! 
Och i vanlig ordning gick jag fel - till hundarnas stora förtjusning. Det blev en längre tur, ganska skönt faktiskt! Och så hittade jag en ny väg som vi måste testa någon gång :) gäller bara hitta dit igen.
 
I övrigt har jag engagerat mig en stund på kontoret, skuffat runt på gödselkärran, skött om våra djur och dammat av vedklyven här hemma.
Apropå ved. Det finns ett ordspråk som säger, att ju äldre man är, desto större vedhög på gårdsplanen.
Jag tror Hasse har lurat mig. Han måste vara minst 120 år... Jisses, han har varit duktig med motorsågen!
 
Hundarna har nog haft en ganska skön dag. De har lufsat runt på gården och varit allmänt sociala. Så himla mysiga båda två! Och nu ikväll ligger alla djur o dräller här o där, minst två av dem snarkandes :)