Stegräknare och höst?

Plockade fram mina rosa springskor tidigt i morse till Biddes stora glädje. Dock sa han att det gjorde ont i en framtass när vi väl satte igång. Så vi fick vända och gå hem, kolla tassen och byta om. Hittade inget på honom, förmodligen grus på något dumt ställe. Tvättade av honom, tog med oss Sten på en sväng i skogen istället och Bidde sprang som finaste showhästen igen :)
Sten däremot var pigg som en lärka idag. For omkring som värsta unghunden med en pinne, badade och lattjade hela vägen!
Jag och maken roade oss med att försöka räkna ut vilken milställning Sten egentligen har, hur långt han har gått. Vi kom fram till att hans ben har rört sig ca 25 000 mil de här åren, tillsammans med oss. Sen tillkommer såklart allt han rört på sig på eget initiativ! Inte undra på att han kan vara lite trött o fötterna ibland :) Skaffar vi en valp någon gång, ska jag sätta en kilometerräknare/stegräknare på den för skojs skull!
Noterade att björkarna har börjat släppa löv och det var faktiskt lite höstkänsla på morgonen. Trots högsommar och värme luktade det höst i luften.
Mina fina skor fick ställas tillbaka igen, ouppvärmda! Nya försök i morrn :)
Notera löven. De fanns inte där i förrgår
Sten Andersson!
 
#1 - - Karin:

Tycker nog inte att det är helt rätt att skylla på Bidde för att ni fick vända hem igen ;)

Svar: :) haha. skönt att ha någon att ansvara för mina icke-göra :) skämt å sido. Han har skavt yttersta hudlagret på en pytteliten yta på en trampdyna. Idag känner han inte av det alls. Men ändå inget springande idag...
yvvas.blogg.se